سفرهای زمینی غیرمجاز عتبات 3 برابر اعزام‌های رسمی شد

سفرهای زمینی غیرمجاز عتبات 3 برابر اعزام‌های رسمی شد

در 15 روز اخیر با وجود استقبال از سفرهای هوایی عتبات زیر نظر سازمان حج و زیارت، بسیاری به صورت زمینی با کاروان‌های غیرمجاز به کربلا رفتند. یک منبع آگاه می‌گوید: تعداد کاروان‌های غیرمجاز زمینی سه برابر اعزام‌های رسمی شده است.

سفرهای زمینی غیرمجاز عتبات 3 برابر اعزام‌های رسمی شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است، سفر به عتبات به صورت زمینی در سال‌های اخیر با توجه به بالا بودن نرخ پروازها، با استقبال بیشتری مواجه بود. در برخی ماه‌ها بر اساس آمارها سفرهای زمینی عتبات بیش از ۸۰ درصد اعزام‌ها را شامل می‌شد. افزایش ۳ برابری اعزام‌های غیرمجاز عتبات اما در هفته‌های اخیر سفر هوایی عتبات که از سوی سازمان حج و زیارت اجرا می‌شود، بیش از سفرهای زمینی شده است. یکی از دلایل این امر اختصاص ارز مسافرتی به سفرهای هوایی و تأمین بخشی از هزینه سفر به شمار می‌رود. البته ارز مسافرتی سال گذشته نیز به زائران تعلق می‌گرفت، اما بسیاری از آن اطلاع نداشتند. در عین حال یک منبع آگاه می‌گوید: در ۱۵ روز گذشته تعداد سفرهای زمینی عتبات با کاروان‌های غیرمجاز رشد قابل توجهی داشته و سه برابر اعزام‌های رسمی شده است. علت این امر هم هزینه بالای سفرهای مجاز است. به این صورت زائر ترجیح می‌دهد به جای سفر با کاروان مجاز زمینی به صورت هوایی برود، زیرا با دریافت ارز مسافرتی هزینه سفر هوایی‌اش با سفر زمینی مجاز تقریباً یکی می‌شود.

ترمینال سلام نامناسب بودن خدمات کاروان‌های زیرنظر سازمان حج و زیارت با این نکات با وجود اینکه ظرفیت سفرهای هوایی عتبات محدود است، اما تقاضا برای این سفرها بیش از سفرهای زمینی شده است، دلیل دیگر نبود کیفیت مناسب در بسیاری از اعزام‌های زمینی از سوی سازمان حج و زیارت است که موجب شده تا زائران با کاروان‌های غیرمجاز همراه شوند. سفر زمینی عتبات هم‌اکنون از مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه انجام می‌شود که البته مرز مهران هنوز هم بیشترین تعداد تقاضا را دارد. البته مرزهای جنوبی به ویژه شلمچه هم در هفته‌های اخیر نسبت به گذشته پرازدحام‌تر شده است و بسیاری از مردم جنوب کشور به دلیل نبود سفر هوایی عتبات، از این مرز عازم عراق می‌شوند. فاصله شهرهای زیارتی عراق از مرزهای جنوبی کشور چندان نیست و در صورت برقراری پرواز عتبات هم بسیاری از مردم جنوب ایران حاضر به سفر هوایی نخواهند بود.

مرز مهران تعداد اعزام‌های غیرمجاز عتبات از سفرهای رسمی پیشی گرفت با این وجود، مرزهای مهران، شلمچه و خسروی در دو هفته اخیر شاهد حضور پرشور کاروان‌های غیرمجاز بودند. البته برخی دلیل این امر را محدودیت‌های سازمان حج و زیارت برای دفاتر و قیمت‌گذاری نامناسب آنها می‌دانند. به گزارش فارس، پس از تعطیلی موقت فرودگاه نجف، برخی سفرهای هوایی به صورت زمینی انجام شد و بر اساس گزارش‌ها، پس از آن تعداد اعزام‌های غیرمجاز عتبات به صورت زمینی از سفرهای زیر نظر سازمان حج و زیارت پیشی گرفت. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

اردوغان: برادران و خواهران خود را درغزه تنها نخواهیم گذاشت

س نوامبر 7 , 2023
رئیس جمهور ترکیه دوشنبه شب اظهار داشت که از حمایت از شهروندان غزه در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی دست نخواهد کشید.
Previous post مخالفت مجلس با الزام ثبت یک شماره تلفن همراه برای تمامی اشخاصی که به سن قانونی رسیده‌اند
Next post اردوغان: برادران و خواهران خود را درغزه تنها نخواهیم گذاشت