تصویر آشنا| حاج همت: «این همه رزمنده خوش‌تیپ! چرا از من عکس بگیری؟»

تصویر آشنا| حاج همت: «این همه رزمنده خوش‌تیپ! چرا از من عکس بگیری؟»

یک عکاس جنگ می‌گوید: «تا آن روز حاج همت را ندیده بودم. در فرماندهی چشمم به رزمنده‌ای افتاد که در کنار یک تانکر آب ایستاده بود و می‌خواست وضو بگیرد. ایستادم تا وضو گرفتنش تمام شود و بعد نزدیکش شدم.»

تصویر آشنا| حاج همت: «این همه رزمنده خوش‌تیپ! چرا از من عکس بگیری؟»

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است، خیلی از ما عکسی ماندگار و دوست‌داشتنی از شهید همت را دیده‌ایم که او در فضای کوهستانی، با اورکت خاکی رنگ، انگشت شست باندپیچی‌شده، دست روی سینه گذاشته و لبخند به لب ایستاده است. عکاس این عکس ماندگار «اباصلت بیات» است. او درباره مقدمات حضور در منطقه عملیاتی «والفجر ۴» در پنجوین عراق و عکسی که از شهید «ابراهیم همت» فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) گرفته، اینگونه روایت می‌کند: «تا آن روز حاج همت را ندیده بودم. در فرماندهی چشمم به رزمنده‌ای افتاد در کنار یک تانکر آب ایستاده بود و می‌خواست وضو بگیرد. چهار نفر در اطرافش بودند. ایستادم تا وضو گرفتنش تمام شود. نزدیک رفتم و پرسیدم: «ببخشید من با حاج همت، فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) کار دارم» آن جوان خوشرو گفت: «با همت چه کار دارید؟» گفتم: «منظورم این است که می‌خواهم ایشان را ببینم». او گفت: «من ابراهیم همت هستم» گفتم: «شوخی می‌کنید؟» گفت «نخیر، من همت هستم، اما فرمانده نیستم. فرمانده تمام این رزمندگان ۱۴ ساله تا ۷۵ ساله هستند که شما اینها را قطعاً دیده‌اید، من هم خدمتگزار کوچک برای آنها هستم».

عکسی ماندگار از شهید «ابراهیم همت» در عملیات «والفجر ۴» دوربین دستم بود؛ حاج همت ادامه داد: «خبرنگار هستی؟» گفتم: «بله، اگر اجازه بدهید یک عکس هم از شما بگیرم» حاج همت گفت: «این همه بچه‌های خوش تیپ و خوب در این جبهه است؛ چرا از من می‌خواهی عکس بگیری؟» در حالی که حاج همت تبسمی زدند آن عکس بسیار زیبا را از وی گرفتم که جزو تصاویر برجسته تاریخ دفاع مقدس است. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

25 فوتبالیست برتر تاریخ را بشناسید +عکس

پ نوامبر 9 , 2023
سایت «90 مین» انگلیس 25 بازیکن برتر تاریخ فوتبال را معرفی کرد.
Previous post فیلم| حس خوب خدمت در حرم پسر امام جواد(ع)
Next post 25 فوتبالیست برتر تاریخ را بشناسید +عکس