گوگل از مدل هوش مصنوعی رقیب ChatGPT رونمایی کرد

گوگل از مدل هوش مصنوعی رقیب ChatGPT رونمایی کرد

شرکت گوگل از مدل هوش مصنوعی «جمینی» خود رونمایی کرد، این مدل بر خلاف سایر مدل‌های هوش مصنوعی، برای تشخیص، درک و ترکیب انواع مختلف اطلاعات از جمله متن، تصویر، صدا، ویدئو و کد آموزش دیده‌است و رقیبی قدرتمند برای ChatGPT است.

گوگل از مدل هوش مصنوعی رقیب ChatGPT رونمایی کرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است به نقل از ورج، گوگل مدل هوش مصنوعی جمینی را راه اندازی کرد وامیدوار است جی پی تی-4 را حذف کند. ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت گوگل، گفت: «این آغاز عصر جدیدی از هوش مصنوعی در گوگل است: عصر جمینی.» جمینی جدیدترین مدل زبانی بزرگ گوگل است که پیچای برای اولین بار در کنفرانس توسعه دهندگان I/O در ماه ژوئن(خرداد-تیر) از آن نام برد و اکنون برای عموم عرضه شده است. جمینی چیزی بیش از یک مدل هوش مصنوعی است. یک نسخه سبک تر به نام جمینی نانو وجود دارد که به صورت بومی و آفلاین در دستگاه های اندرویدی اجرا می شود. یک نسخه قوی تر به نام جمینی پرو وجود دارد که به زودی بسیاری از خدمات هوش مصنوعی گوگل را تامین می کند و از امروز ستون فقرات گوگل بارد است و حتی یک مدل توانمندتر به نام جمینی اولترا هم هست که قدرتمندترین مدل زبان بزرگ است که گوگل تاکنون ایجاد کرده و به نظر می‌رسد که بیشتر برای مراکز داده و برنامه‌های کاربردی سازمانی طراحی شده است. گوگل در حال حاضر این مدل را به چند روش عرضه می کند: بارد اکنون توسط جمینی  پرو قدرت می گیرد و کاربران Pixel 8 Pro به لطف جمینی نانو چند ویژگی جدید دریافت خواهند کرد. (جمینی اولترا سال آینده عرضه می شود.) توسعه دهندگان و مشتریان سازمانی از 13 دسامبر می توانند از طریق Google Generative AI Studio یا Vertex AI در گوگل کلود به جمینی پرو دسترسی داشته باشند. جمینی فعلاً فقط به زبان انگلیسی در دسترس است. پیچای می‌گوید این مدل در نهایت در موتور جستجوی گوگل، محصولات تبلیغاتی آن، مرورگر کروم و غیره ادغام خواهد شد. پیش از این اینفورمیشن، گزارش داده بود که گوگل رویداد رونمایی جمینی خود را لغو کرده و قصد دارد رقیب جی‌پی‌تی4 را در ژانویه (دی-بهمن)عرضه کند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

مشاور فرمانده معظم کل قوا: اصحاب رسانه، چهره واقعی صهیونیسم جنایتکار را نشان دادند

پ دسامبر 7 , 2023
مشاور فرمانده معظم کل قوا در مراسم بزرگداشت شهدای اصحاب رسانه گفت: همه مصادیق جنایت جنگی را در غزه شاهد هستیم، صهیونیست‌ها قبل از این جنگ به عنوان تنها دموکراسی منطقه به دنیا معرفی شدند، اما با کار بزرگ اصحاب رسانه چهره واقعی این جنایتکاران نشان داده شد.
Previous post رابطه زرد‌چوبه با پوست سالم
Next post مشاور فرمانده معظم کل قوا: اصحاب رسانه، چهره واقعی صهیونیسم جنایتکار را نشان دادند