پیکر استاد اسلامی ندوشن در کنار آرامگاه عطار و خیام آرام می‌گیرد

پیکر استاد اسلامی ندوشن در کنار آرامگاه عطار و خیام آرام می‌گیرد

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: پیکر مرحوم محمدعلی اسلامی ندوشن طبق وصیت این استاد گرانسنگ به ایران منتقل و در کنار آرامگاه عطار نیشابوی آرام می‌گیرد.

پیکر استاد اسلامی ندوشن در کنار آرامگاه عطار و خیام آرام می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری از فارس از مشهد،  محمود شالویی اظهار کرد: پبکر مرحوم استاد دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن صبح روز یکشنبه ۲۸ آبان سال جاری از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) وارد تهران می‌شود. وی افزود: پیکر استاد پس از ورود به تهران مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و پس از برنامه‌ای در تهران، به نیشابور منتقل و در کنار آرامگاه نامداران فرهنگ و ادب کشور از جمله عطار و خیام به خاک سپرده می‌شود. گفتنی است، محمدعلی اسلامی ندوشن، زاده ۳ شهریور ۱۳۰۳ شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر ایرانی است. وی از پرکارترین ادیبان و پژوهشگران معاصر ایران بود و افزون‌ بر تألیف، به ترجمه آثار به فارسی، از جمله دربارهٔ ادبیات و فرهنگ ایران پرداخت. از وی بیش از ۷۰ تألیف و ترجمه و صدها مقاله به‌جای مانده‌ است. محمدعلی اسلامی ندوشن ۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ درگذشت و طبق وصیت وی پیکرش که به رسم امانت در کانادا به خاک سپرده شده است، روز یکشنبه ۲۸ آبان به تهران منتقل و پس از انجام مراسمی در کنار بارگاه نامداران نیشابور به خاک سپرده می‌شود. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

بایدن: گروگان‌ها در غزه آزاد می‌شوند

س نوامبر 14 , 2023
رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در سخنانی گفت که معتقد است گروگان‌ها در نوار غزه آزاد می‌شوند اما وارد جزئیات این موضوع نمی‌شود.
Previous post از بدترین هفته ژاوی و بارسلونایی سمّی تا تسکین موقتی به نام «لواندوفسکی»
Next post بایدن: گروگان‌ها در غزه آزاد می‌شوند