انجام رایگان عمل کاشت حلزون گوش  در استان یزد

انجام رایگان عمل کاشت حلزون گوش در استان یزد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به عملکرد قابل توجه مرکز کاشت حلزون یزد، گفت: با پیگیری های انجام شده عمل کاشت حلزون گوش و 300 جلسه توانبخشی آن بعد از عمل جراحی با پوشش کامل بیمه ای و به صورت رایگان در استان یزد انجام می شود.

انجام رایگان عمل کاشت حلزون گوش  در استان یزد

به گزارش آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است از یزد، دکتر سیدکاظم رضوی عصر امروز در جمع خبرنگاران حوزه سلامت استان حاضر شد و با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده برای افزایش پوشش‌های بیمه‌ای در استان یزد، اظهار کرد: کاشت حلزون از جمله عمل‌های جراحی است که هزینه انجام آن بین ۱۳ تا ۱۶ هزار دلار است و با رایزنی‌های انجام شده تمامی آن توسط هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت تامین و به صورت رایگان برای بیماران انجام می‌شود.

وی افزود: پس از انجام عمل کاشت حلزون، نیاز به ۲۰۰ تا ۳۰۰ جلسه توانبخشی است که این مورد هم تقریباً به طور کامل تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار خواهد گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این‌که عمل کاشت حلزون محدودیت سنی ندارد، گفت: کودکانی که از بدو تولد ناشنوا هستند و بزرگسالانی که شنوایی خود را از دست داده‌اند ولی دارای گفتار کامل می‌باشند، مشمول عمل کاشت حلزون می شوند.

دکتر رضوی تصریح کرد: سن طلایی جهت کاشت برای کودکانی که از تولد ناشنوا بوده‌‍اند، حداکثر چهارسالگی است زیرا که اسکلت گفتاری کودک در این چهار سال شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انجام جراحی کاشت حلزون، نصب پردازشگر خارجی و تنظیمات پردازشگر، شخص می‌تواند مانند افراد معمولی شنوایی داشته و با شرکت در جلسات گفتار درمانی و تربیت شنوایی به گفتار مطلوب دست یابد.

 معاون درمان علوم پزشکی یزد گفت: شانزدهمین و آخرین مرکز کاشت حلزون کشور در این استان راه‌اندازی شده و در مدت زمان کمی پس از افتتاح، تعداد عمل جراحی قابل توجهی در این مرکز انجام شده و با ادامه این روند، در آینده جزو مراکز پیشرو خواهد بود.

پایان پیام/الف

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

تانک لئوپارد بلای جان اوکراین شده است

د ژانویه 8 , 2024
بر اساس گزارش یک نشریه آلمانی، تانک‌های لئوپاردی که این کشور بعد از جنجال فراوان به ارسال آنها به اوکراین رضایت داد تنها برای اجرای مانور نظامی مناسب بوده و در جنگ کارایی ندارند.
Previous post افزایش شهدای غزه به 22835 نفر
Next post تانک لئوپارد بلای جان اوکراین شده است