پاسخ بهزیستی درباره یک مطلب حاشیه برانگیز/ تکذیب خبر مشاوره پیشگیری از خودکشی بهزیستی

پاسخ بهزیستی درباره یک مطلب حاشیه برانگیز/ تکذیب خبر مشاوره پیشگیری از خودکشی بهزیستی

در پی انتشار خبر جعلی « بهزیستی به ۷ میلیون نفر برای پیشگیری از خودکشی مشاوره داد! » در برخی رسانه ها، روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی به منظور تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

پاسخ بهزیستی درباره یک مطلب حاشیه برانگیز/ تکذیب خبر مشاوره پیشگیری از خودکشی بهزیستی

به گزارش گروه آسیب‌های اجتماعی آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است، در پی انتشار خبر جعلی « بهزیستی به ۷ میلیون نفر برای پیشگیری از خودکشی مشاوره داد! » در برخی رسانه ها، روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی به منظور تنویر افکار عمومی منتشر کرد. اخبار منتشره با موضوع «بهزیستی به ۷ میلیون نفر برای پیشگیری از خودکشی مشاوره داد! » نه‌تنها صحیح نمی‌باشد، بلکه ناشی از یک برداشت اشتباه یا شیطنت رسانه‌ای سراسر کذب با هدف ایجاد یاس و نامیدی در میان مردم منتشر شده‌ است که  این سازمان پیگیری حقوقی این موضوع را از مرجع قضایی برای خود محفوظ می داند. آمار اعلام شده در خصوص خدمات سازمان بهزیستی در حوزه خودکشی مربوط به برنامه‌های پیشگیرانه، آموزشی و کمپین‌های محلی می‌باشد که نه تنها نشان از وضعیت ناراحت‌کننده این آسیب در کشورمان ندارد، بلکه نشان از اهتمام نظام و دولت‌های مختلف در سالهای پس از انقلاب، نسبت به کنترل این آسیب در راستای اقدامات پیشگیرانه است. بر پایه گزارش های سازمان جهانی بهداشت، نرخ متوسط خودکشی جهان حدود ۱۰ در ۱۰۰ هزار نفر است (سازمان جهانی بهداشت ۲۰۱۸) و بر پایه همین آمار بیشترین میزان خودکشی مربوط به کشورهای اروپایی و کمترین میزان خودکشی‌ها مربوط به کشورهای شرق مدیترانه است . اما آمار خودکشی‌ در ایران به نسبت جهان، به دلایلی همچون نگاه اعتقادی مردم نسبت به این حرام شرعی، سبک زندگی، باورهای مذهبی و فرهنگی، حمایت ها و تعامل و ارتباطات خانوادگی و همچنین تلاش‌دستگاه های مختلف در سال های پس از انقلاب، میزان کمتری را نشان می‌دهد. این رقم در ایران بسیار کمتر و در واقع رتبه های آخر جدول جهانی آمار خودکشی را داشته است که البته لازم است که با ارتقاء و افزایش ضریب نفوذ برنامه های آموزشی – آگاه سازی و مداخلاتی این میزان کمتر از این شود. سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی در کنار دیگر دستگاه های مسئول و فعال در حوزه آسیب های اجتماعی با ارائه خدمات پیشگیرانه نسبت به بهبود ارتقای سطح سلامت اجتماعی و روانی جامعه در بسترهای گوناگون نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

رحمت و برکت ماه رمضان شامل همه انسان‌ها و موجودات است/ چگونه خدا را یاری کنیم؟

ی آوریل 9 , 2023
رئیس قوه قضائیه به تشریح رحمت و برکت ماه مبارک رمضان پرداخت و این پرسش را مطرح کرد که حضرت علی(ع) چگونه در مقابل مستکبرین اقدام می‌کرد؟
Previous post تصویب به‌هنگام‌سازی طرح جامع ترافیک مرکز خراسان جنوبی
Next post رحمت و برکت ماه رمضان شامل همه انسان‌ها و موجودات است/ چگونه خدا را یاری کنیم؟