نتانیاهو: صلح ما با عربستان به سران سعودی بستگی دارد

نتانیاهو: صلح ما با عربستان به سران سعودی بستگی دارد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «صلح با عربستان سعودی به رهبری آن بستگی دارد» مدعی شد که عادی‌سازی ریاض با تل‌آویو، به مناقشه میان اعراب و اشغالگران پایان خواهد داد.

نتانیاهو: صلح ما با عربستان به سران سعودی بستگی دارد

به گزارش گروه بین‌الملل آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره صلح با عربستان اذعان کرد که این روند به مناقشه اعراب و تل‌آویو پایان داده و راه را برای سازش با فلسطینی‌ها هموار خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، نتانیاهو روز گذشته (سه‌شنبه، ۳۱ژوئیه) در مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا تصریح کرد که «صلح با عربستان سعودی به رهبری آن بستگی دارد».

وی با بیان اینکه دستیابی به صلح با ریاض به مناقشه اعراب و رژیم صهیونیستی پایان می‌دهد، خاطرنشان کرد: این امر زمینه را برای دستیابی به صلح عملی با فلسطینی‌ها فراهم خواهد کرد. به نظر من این امکان پذیر است و این راه درستی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «یهودیان در اینجا زندگی می‌کنند و به زندگی خود ادامه خواهند داد؛ فلسطینی‌ها در اینجا به زندگی ادامه خواهند داد و ما باید با هم زندگی کنیم. ما کشورمان را پاکسازی قومی نخواهیم کرد؛ ۲۰ درصد از جمعیت این کشور اسرائیل، عرب هستند!»

نتانیاهو در ادامه ضمن اعتراف به خواسته واقعی مردم فلسطین گفت: «فلسطینی‌ها کسانی هستند که خواهان صلح با اسرائیل نیستند و می‌خواهند صلح بدون اسرائیل را ببینند؛ آن‌ها دولت در کنار اسرائیل نمی‌خواهند، بلکه به جای اسرائیل، دولت می‌خواهند».

او تصریح کرد: «من از این کشورها بازدید کردم، مستقیماً به کشورهای عربی رفتم و مفهوم جدیدی از صلح را به خاطر صلح ایجاد کردم. من ۴ توافقنامه صلح تاریخی منعقد کردم… پیمان ابراهیمی، که دو برابر تعداد توافقنامه‌های صلحی است که همه پیشینیان من در مجموع ۷۰ سال منعقد کرده‌اند».

رژیم صهیونیستی در اواخر سال ۲۰۲۱ در زمان نخست‌وزیری نتانیاهو و ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا، قراردادهایی را برای عادی سازی روابط به نام «توافقات ابراهیم» با امارات و بحرین امضا کرد. او اکنون بعد از مراکش و سودان، به دنبال کشاندن عربستان به این روند است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

چ فوریه 1 , 2023
Previous post حال خوش عرصه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد/از حضور 3 اثر در جشنواره سینمایی فجر تا رشد 300 درصدی اعتبارات
Next post