فجر۴۴|  افتتاح۴۴ پروژه عمرانی در نکا/ بارقه‌های امید برای رفع محرومیت

فجر۴۴| افتتاح۴۴ پروژه عمرانی در نکا/ بارقه‌های امید برای رفع محرومیت

۴۴ پروژه عمرانی در سطح نکا به مناسبت ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی با هدف رفع محرومیت‌ها افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

فجر۴۴|  افتتاح۴۴ پروژه عمرانی در نکا/ بارقه‌های امید برای رفع محرومیت

به گزارش آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است از شهرستان نکا، به ۴۴ سالگی انقلاب و بیداری و بلوغ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی رسیدیم و شاهد اقتدار و بالندگی همه جانبه در کشور هستیم و این روزها بیشتر از همیشه اقتدار و بالندگی نظام را در سایه افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها نظاره‌گر هستیم. شهرستان‌ نکا یکی از شهرستانی شرق استان مازندران با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر است که براساس آنچه توسط فرماندار نکا عنوان شده، همزمان با دهه فجر در شهرستان نکا ۵۰۰ برنامه در بخش‌های مختلف اجرایی شد که در بخش  افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در مجموع ۴۷ پروژه  با اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که شامل ۲۲۱ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های افتتاحی است.

عبدالرضا بابایی خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و بالندگی است و قطار پیشرفت انقلاب اسلامی با سرعت در حال حرکت است و همین اقدام و ایستادگی ما موجب دشمنی و توطئه‌های معاندین شده و در ادامه راه باید با حفظ وحدت و انسجام و ولایت‌مداری با دشمنان مقابله شود. فرماندار نکا افزود: در طول عمر ۴۴ ساله انقلاب،  خون شهدا این‌انقلاب را بیمه کرده و حضور مردم و همت مسؤولان و در شرایط سخت  موجب بالندگی انقلاب شده است و باید  این‌حًور حماسی همچنان ادامه یابد. وی گفت: همه‌ما باید دین خود را به انقلاب ادا کنیم و دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهای انقلاب و عملکردهای نظام است. بابایی اظهار کرد: به مناسبت ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی، ۴۴ پروژه در سطح شهرستان نکا افتتاح شد و همه تلاش ما برای رفع محرومیت‌ها بوده است.

* افتتاح ۴۴ طرح دهه فجر نکا با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دهه فجر نکا با دیدار مسؤولان از امام‌جمعه نکا آغاز و با زنگ انقلاب ادامه یافت و سپس افتتاح مدرسه شهید خوشبخت آلوکنده،  رژه خودرویی، غبارروبی مزار شهدا و قرائت زیارت عاشورا در روستای میانگله،  برپایی میزخدمت ادامه یافت. * رفع مشکل آبرسانی روستاهای هدف نکا  در ایام دهه مبارک فجر، فاز سوم مجتمع آبرسانی شهدای پی‌رجه با هدف حل مشکلات آب روستاهای خرم چماز و بند بنی با حضور فرماندار شهرستان نکا، معاونت آبفای مازندران و مسؤولان ذیربط به بهره‌برداری رسید.

عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی است، گفت: وعده حتمی ما حل مشکل آبرسانی به طور کامل برای تمام روستاهای هدف و بالای ۲۰ خانوار شهرستان نکا تا پایان سال ۱۴۰۲ است.  وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر حل مشکلات آب روستایی کشور است و اعتبار در نظر گرفته شده توسط ایشان از صندوق توسعه ملی برای این حوزه نشان دهنده اهمیت و تسریع در انجام این مورد توسط مسؤولان ذیربط در سطح کشور است.  

وی با اشاره به اینکه در منطقه پی رجه چند پروژه آبرسانی تاکنون افتتاح شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری بهره برداری از چند پروژه آبرسانی در این منطقه را خواهیم داشت. نماینده عالی دولت در شهرستان نکا تصریح کرد: تا پایان دولت سیزدهم با رویکرد و عملکرد‌های انجام شده شاهد انقلاب عظیمی در حوزه عمران و آبادانی کشور خواهیم بود. مرکز خدمات جامع سلامت روستایی درویش خیلک با تحت پوشش قرار دادن ۱۲روستا، ۶ خانه بهداشت و جمعیت ۱۴۲۵ نفری  در دهه فجر امسال به بهره برداری  رسید. فرماندار شهرستان نکا  در این‌مراسم گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی سرانه تخت در بیمارستان های امام حسین (ع) و تأمین اجتماعی شهرستان خواهیم بود. بابایی افزود: ارج نهادن به مقام والای شهدای سلامت در دوران اوج همه گیری ویروس کرونا پزشکان، پرستاران و عوامل اجرایی بهداشت و درمان کشور با خدمات جهاد گونه به بیماران به درجه رفیع شهادت نائل شدند و حفظ ارزش‌های آنها یک وظیفه ملی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ عملیات ساخت آزمایشگاه رفرانس، فاز دوم بیمارستان امام حسین (ع) ومرکز بهداشت نکا یک و نکا دو به اتمام خواهند رسید. علیرضا خانجانی با اشاره به استقرار اورژانس ۱۱۵ در منطقه هزار جریب نکا گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط فرماندار و دستور استاندار، از خرداد ماه سال جاری استقرار اورژانس در منطقه هزار جریب و بهره مندی ۳۵ روستا از خدمات آن انجام گرفت. این مسؤول اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۱۰ ماموریت توسط اورژانس هزار جریب برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این منطقه انجام شد.

عبدالرضا بابائی همچنین در افتتاح طرح‌های مخابراتی نکا هم اظهار کرد: مردم ما مردمان باکرامت و با شرافتی هستند و پیشرفت‌های بسیار خوبی را به دست آوردند و ما یک مقداری از این حجم بالای خدمات سر شدیم و واقعیت‌ها را نمی‌بینیم. وی تصریح کرد: امروز به برکت این نظام و انقلاب، در منطقه  هزارجریب ۳۸۰ کیلومتر راه آسفالته داریم و کل روستاهای شهرستان ما از نعمت گاز و اکثریت آنها از آب شرب سالم برخوردارند، ارتباط اینترنت، فیبر نوری و … هر امکاناتی که در شهر است در روستاهای دوردست نیز وجود دارد. فرماندلر نکا در مراسم افتتاح طرح هادی روستای زرندین سفلی نکا افزود: توسعه و عمران روستاها در دولت سیزدهم از جمله اولویت‌های مورد توجه است که به مراتب افزایش تولید و اشتغالزایی روستایی می‌تواند زمینه‌ی توسعه کشور و خودکفایی در بخش تولید را به همراه داشته باشد. وی همچنین اجرای طرح‌های هادی در روستاها را زمین رفع محرومیت در بین مردم روستا عنوان کرد و گفت: میزان رضایت‌مندی مردم پس از انقلاب با عملکرد ماندگار دولت به مراتب افزایش یافته است. عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا در آیین بهره برداری از آسفالت محور بند بن لایی هزار جریب نکا گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی به مقدار مسیر ۵۰ کیلومتری قیر و اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به منطقه هزار جریب تخصیص پیدا کرد. ‎

  به گزارش فارس، برگزاری اولین یادواره شهدای سیمان مازندران در نکا، برپایی محفل انس با قرآن و رونمایی وقف ۷ هزار متر باغ مرکبات و ۴۲۰ متر منزل مسکونی عرصه و اعیان در روستای دنگسرک شهرستان نکا از دیگر برنامه های این دهه بود.

  افتتاح میدان امام رضا(ع) به همت شهرداری نکا در حوزه شهری با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، افتتاح طرح اشتغالزایی و گردشگری روستای گلبستان، افتتاح کافه ۵۷، بهره‌برداری از یک واحد مسکن مددجوی بهزیستی و طرح مسکن‌محرومین امداد نکا، بهره‌برداری از روکش آسفالت سه راه بندبن ـ لائی، افتتاح نمایشگاه قاب انقلاب و نمایشگاه کتاب در سالن امیرالمومنین ارشاد نکا هم از دیگر برنامه های دهه فجر در نکا بود. همچنین امام جمعه و فرماندار شهرستان نکا به مناسبت  روز ۲۲ بهمن و راهپیمایی با شکوه در این روز، پیام مشترکی ضمن تبریک یوم الله ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی تاریخی انقلاب اسلامی اعلام کردن که در آغاز چهل و پنجمین بهار فجر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطرات امام و شهدا؛ از آحاد مردم فهیم، بصیر و انقلابی شهرستان نکا دعوت می نماییم تا با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان خود با امامین انقلاب و شهدای گرانقدر نظام اسلامی برائت خود از طواغیت زمان، در راس آنان آمریکای جنایتکار را اعلام دارند. پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

ش فوریه 11 , 2023
Previous post امارات عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی را محکوم کرد
Next post