شهدابی‌ها دست پیش گرفتند؛ حداقل پاسخگو باشید!

شهدابی‌ها دست پیش گرفتند؛ حداقل پاسخگو باشید!

سرمربی تیم والیبال شهداب پس از ناکامی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا دست پیش را گرفت و حاضر به پاسخگویی نشد.

شهدابی‌ها دست پیش گرفتند؛ حداقل پاسخگو باشید!

به گزارش خبرنگار ورزشی آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است، تیم والیبال شهداب در حضور ستاره‌هایی همچون سعید معروف، امیر غفور، میثم صالحی، مهدی مهدوی، مسعود غلامی، رضا عابدینی و … در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا نتوانست عنوانی بهتر از چهارمی را کسب کند. به این ترتیب نماینده ایران برای اولین‌بار در 22 سال اخیر در بین رتبه‌های اول تا سوم قرار نگرفت و از کسب مدال بازماند. نکته حائز اهمیت هم این است که در 7 دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا همواره نمایندگان ایران قهرمان مسابقات شده بودند، اما عملکرد شهداب در این دوره از مسابقات باعث شد تا فاجعه‌ای بزرگ برای نماینده ایران در آسیا رقم بخورد. پس از این نمایش دور از انتظار و ضعیف تیم والیبال شهداب در آسیا محمدرضا تندروان، سرمربی این تیم گفت‌وگویی با سایت این باشگاه انجام داد و اظهار داشت: «دلیلی برای توضیح اتفاقاتی که رخ داده نمی‌بینم، مجموعه شهداب تلاش بسیار زیادی را انجام داده است که در نهایت نتیجه‌اش این شده است، قطعاً درون خودمان در رابطه با کسب این نتیجه و نقاط ضعف و قوت خودمان در این مسابقات صحبت خواهیم کرد.» به نظر می‌رسد سکاندار هدایت تیم شهداب که هیچ دلیل و توجیهی برای نمایش ضعیف تیمش ندارد تصمیم گرفته موضع سکوت را در پیش بگیرد. او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش توپ را به زمین کادر فنی تیم ملی والیبال هم انداخت و تلاش کرد به نوعی سر تیم ملی و مجموعه والیبال ایران منت بگذارد.

تندروان با اشاره به عدم حضور بازیکنان مدنظر در ترکیب تیم، اظهار داشت: «در نهایت چند بازیکنی که از تیم ملی ما می‌توانستیم در خدمت داشته باشیم و یا بازیکنی که با تیم ما قرارداد بسته بود، محمدرضا حضرت‌پور، همچون جواد معنوی‌نژاد و سایر بازیکنان از اقصی نقاط دنیا تا ۳۱ اردیبهشت ماه طبق قانون باید در اختیار تیم‌های باشگاهی‌شان باشند در غیر این صورت جریمه می‌شوند و ما می‌توانستیم طبق قانون FIVB حضرت پور را در اختیار داشته باشیم، اما وارد درگیری با تیم ملی نشدیم و برای حفظ منافع ملی حضرت پور را در اختیار تیم ملی قرار دادیم.» شاید تنها دلیلی که می‌توانست تا حدود فاجعه شهدابی‌ها را کمرنگ کند، بحث برنامه‌ریزی مسابقات بود که تندروان در این خصوص عنوان کرد: «اگر بخواهم در رابطه با مسائل فنی دیگری صحبت کنم بازمی‌گردد به فرمت بازی‌ها، اینکه چهار بازی مهم این دوره از مسابقات قرار شد پشت سر هم اتفاق بیفتد و همه تیم‌ها نسبت به این ماجرا شکایت داشتند.» واقعیت امر این است که همین موضوع به ظاهر نسبتاً منطقی هم نمی‌تواند دلیلی برای نمایش دور از انتظار یزدی‌ها باشد، چراکه شرایط برای همه تیم‌ها یکسان بود و نمی‌توان از این امر انتقاد کرد. شهداب در شرایطی راهی این تورنمنت شد که برای حفظ جایگاه قبلی خود و ارتقای آن تلاش کرد تا شاکله تیم لیگ برتری‌اش را حفظ کند و برای تقویت آن سعید معروف، پاسور سرشناس والیبال کشورمان را هم به ترکیب اضافه کرد. مسؤولان تیم شهداب برای حفظ بازیکنان خود 40 درصد از مبلغ قرارداد آنها را نزد خود نگه داشتند و به بازیکنان اعلام کردند که این درصد پس از مسابقات باشگاه‌های آسیا پرداخت خواهد شد. یزدی‌ها با این کار به نوعی گروکشی کردند تا بازیکنان نتوانند از این تیم جدا شوند. از سوی دیگر هزینه چشم‌گیری بابت جذب سعید معروف هم پرداخت شد، اما این برنامه‌‌ریزی‌ها نتیجه‌ای درخور شان والیبال ایران به همراه نداشت.

محمدرضا تندروان در این خصوص خاطرنشان کرد: «اصلی‌ترین مسئله به حواشی‌ای بازمی‌گردد که برای تیم ایجاد شد و در رابطه با مسائل مالی صحبت‌های زیادی مطرح بود، در طول فصل برای همه بازیکنانی که در اختیار ما بودند، به بهترین شکل پرداختی‌هایشان انجام شد و در نهایت قبل از سفر بین حداقل 70 تا حداکثر 95 درصد متغیر، بازیکنان و کادرفنی دریافتی خالص داشتند.» فرار رو به جلوی تندروان جایی تکمیل شد که سعی کرد کنایه‌ای به کادر فنی تیم ملی بزند. سکاندار هدایت یزدی‌ها در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: «در نهایت امیدوارم تیم ملی شرط برای حضور و انتخاب بازیکنانش این نباشد که بازیکنانش بر علیه همکاران کادرفنی مصاحبه کنند که این نوع انتخاب، بدترین نوع انتخاب برای والیبال خواهد بود که قطعاً باعث تضعیف والیبال خواهد شد.» پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

امسال 100 واحد صنعتی دیگر کردستان گازدار می‌شوند

ی مه 28 , 2023
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال گازرسانی به 100 واحد تولیدی و صنعتی دیگر کردستان انجام می‌شود که برای تمامی پروژه‌ها پیمانکار انتخاب شده است.
Previous post یمن: آماده تبادل همه اسرا هستیم
Next post امسال 100 واحد صنعتی دیگر کردستان گازدار می‌شوند