انتقاد از کم‌توجهی نمایندگان کردستان به جامعه کارگری/تورم و نبود امنیت شغلی بزرگترین چالش جامعه کارگری است

انتقاد از کم‌توجهی نمایندگان کردستان به جامعه کارگری/تورم و نبود امنیت شغلی بزرگترین چالش جامعه کارگری است

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان از عدم توجه نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی به جامعه کارگری استان گلایه‌ کرد.

انتقاد از کم‌توجهی نمایندگان کردستان به جامعه کارگری/تورم و نبود امنیت شغلی بزرگترین چالش جامعه کارگری است

به گزارش آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است از سنندج، سیدشاکر ابراهیمی پیش از ظهر امروز در سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان کردستان در سنندج ابراز امیدواری کرد؛ هفته کار و کارگر  رصتی برای تبیین جایگاه و نقش کارگری باشد. وی گفت: مشکلات بخش کارگری را در چنین نشست‌هایی مطرح کرده‌ایم و امیدواریم بسترهای لازم برای رفع این مشکلات صورت بگیرد. رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان اذعان کرد: تورم و افزایش دستمزد کارگران و عدم امنیت شغلی در جامعه کارگری از جمله مباحثی است که دنبال کرده‌ایم. وی عنوان کرد: با یک درصد تورم مشکلات جامعه کارگری چند برابر می‌شود چون همین یک درصد بر تمام زوایای زندگی کارگران  و روی سبد معیشت جامعه کارگران تاثیر منفی می‌گذارد. ابراهیمی با بیان اینکه عدم امنیت شغلی برای کارگران از دیگر مشکلاتی است که جامعه کارگری همواره با آن دست به گریبان هستند، افزود: انتظار داریم که مسئولان در حوزه رفاه، افزایش دستمزد و امنیت شغلی کارگران تمام توان خود را به کار بگیرند. رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان اضافه کرد: کارگران ساختمانی بیش از سایر کارگران در معرض آسیب هستند اما متاسفانه مشمول سختی کار نمی‌شوند و حتی درصد بالای آنها بیمه اجتماعی نیستند. وی ادامه داد: بیمه رانندگان حمل و نقل و پایانه هم به صورت آزاد و مشمول یارانه دولتی نیست و بار مالی زیادی برای آنها دارد. ابراهیمی گفت: در برخی استان ها خانه های مهر فعال است که امیدواریم در این حوزه تمهیدات لازم اندیشیده شود. وی همسان‌سازی حقوق را از دیگر مطالبات جامعه کارگری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بزرگترین کارفرمای ما شهرداری است هرچند اقدامات خوبی در حوزه کارگران انجام داده اما انتظار بیشتر داریم. ابراهیمی اظهار کرد: انتخاب مشاورین را در حوزه کار انتخاب و تشکیل کارگروه و کمیته برای بررسی و مشکلات کارگاه های موجود در استان از اقدامات ارزشمند از سوی استاندار کردستان بود. وی از عدم توجه نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی به جامعه کارگری استان گلایه‌ کرد و گفت: امروز جامعه کارگران استان انتظار داشتند از سوی یکی از نمایندگان حداقل جلسه و نشستی با تشکل‌های کارگری برگزار می‌کردند. انتهای پیام/2330/71

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

اجتماع مردمی پاسداشت شهدای آمر به معروف و ناهی از منکر در بیش از ۱۰۰۰ نقطه

د مه 1 , 2023
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری اجتماع بزرگ مردمی در تکریم شهدای آمر به معروف و ناهی از منکر، در روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور خبر داد.
Previous post شورای شهر و روستا، ثمره پربرکت انقلاب اسلامی ایران
Next post اجتماع مردمی پاسداشت شهدای آمر به معروف و ناهی از منکر در بیش از ۱۰۰۰ نقطه