افزایش 500 درصدی تولید گلوله‌ توپخانه‌ در آمریکا برای جبران کمبودهای اوکراین

افزایش 500 درصدی تولید گلوله‌ توپخانه‌ در آمریکا برای جبران کمبودهای اوکراین

یک مقام ارشد تدارکات ارتش آمریکا گفت تولید گلوله‌های 155 میلی‌متری که کی‌یف به شدت به آن نیاز دارد، طی دو سال با افزایش شش برابری به تعداد 90 هزار در ماه افزایش خواهد یافت.

افزایش 500 درصدی تولید گلوله‌ توپخانه‌ در آمریکا برای جبران کمبودهای اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است، یک مقام ارشد ارتش آمریکا به نیویورک تایمز گفت تولید گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری آمریکا ظرف دو سال به ۹۰ هزار در ماه افزایش خواهد یافت. 

به گزارش کی‌یف ایندیپندنت به نقل از نیویورک تایمز، افزایش عظیم تولید هم برای جبران کمبودهای ناشی از جنگ روسیه در اوکراین است و هم به منظور ایجاد ذخایر برای جنگ‌های آینده است. 

به گزارش این نشریه آمریکایی، قبل از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا ۱۴ هزار گلوله در ماه تولید می‌کرد که برای سبک جنگی ارتش ایالات متحده کفایت می‌کرد. اما هر دو طرف جنگ در اوکراین روزانه هزاران گلوله توپخانه شلیک می‌کنند و پنتاگون قصد دارد تولید خود را تا ۵۰۰ درصد افزایش دهد تا پاسخگوی نیازهای کی یف در جنگ با مسکو باشد. 

نیویورک تایمز به استناد یک گزارش ارتش گزارش داد این اقدام بخشی از تهاجمی‌ترین تلاش مدرن‌سازی در حدود ۴۰ سال برای صنعت دفاعی آمریکا و شامل گسترش فکتورینگ و یافتن تولیدکنندگان جدید است. 

به ادعای این گزارش، تسلیحات ارائه شده غربی در عملیات‌های دفاعی و تهاجمی اوکراین بسیار حیاتی بوده و انتظار می‌رود اعلامیه‌های اخیر درباره ارسال تانک‌های غربی به اوکراین برتری تجهیزاتی زیادی به اوکراین بدهد.

تشدید کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین در حالی است که مسکو بارها درباره پیامدهای آن به کشورهای غربی هشدار داده است.

در واکنشی جدید و بعد از گزارش‌های رسانه‌ای درباره قصد کاخ سفید برای ارسال جنگ‌افزارهای زرهی سنگین به اوکراین به رغم امتناع قبلی، سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داد نیروهای روس هر تانک جنگی آمریکایی که به اوکراین فرستاده شود را منهدم خواهند کرد. 

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که آمریکا قبلاَ درخواست ارائه تانک‌‌های آبرامز به اوکراین را رد کرده بود، رسانه‌های آمریکایی سه‌شنبه گزارش دادند که رئیس‌جمهور این کشور قرار است تحویل ۳۰-۵۰ تانک آبرامز به اوکراین را چهارشنبه اعلام کند. 

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره ارسال احتمالی تانک‌های جنگی اصلی ام ۱ آبرامز آمریکا به اوکراین گفت این اقدام تنها دخالت واشنگتن در درگیری را تشدد می‌کند و بسیار فراتر از ارائه سلاح‌های دفاعی است. 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه رسیه هم هشدار داده هر گونه محموله تسلیحاتی ارسالی به خاک اوکراین هدف مشروع برای نیروهای روسیه خواهد بود.

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

داستانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس شد

چ ژانویه 25 , 2023
کامران داستانی با حکم مدیرعامل ایمیدرو به عنوان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس منصوب شد.
Previous post آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در تهران/ ۸۲۰ هزار رأس دام واکسینه می‌شوند
Next post داستانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس شد