آخرین آمار کرونا در جهان/ آمریکا هم در ابتلا و هم مرگ‌میر  پیشتاز است

آخرین آمار کرونا در جهان/ آمریکا هم در ابتلا و هم مرگ‌میر پیشتاز است

جولان ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری از کشورهای جهان همچنان نتوانند از تلفات و مرگ و میر ناشی از این ویروس فرار کنند در این میان آمریکا در رتبه نخست قرار دارد.

آخرین آمار کرونا در جهان/ آمریکا هم در ابتلا و هم مرگ‌میر  پیشتاز است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است، بیماری کرونا همچنان جوامع را تحت تاثیر خود قرار می دهد و مدت هاست که بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی را با آمار و ارقام بالا در ابتلا و مرگ و میر درگیر خود کرده است. سازمان بهداشت جهانی همچنان به رعایت توصیه نامه های بهداشتی و زدن واکسن تاکید دارد که نشان می دهد چالش های بشر برای مقابله با این ویروس چندهزار چهره ادامه دارد.   بررسی اجمالی آخرین آمارهای هفتگی سازمان بهداشت جهانی سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار دسته بندی شده (اول تا 28 اسفند1401) از داده های موجود را به شرح زیر گزارش کرده است: کل موارد ابتلا و مرگ و میر در سطح جهان در سطح جهانی، بیش از 3.7 میلیون مورد جدید و بیش از 26هزار مرگ در 28 روز گذشته (اول تا 28 اسفند1401) گزارش شده است که نسبت به 28 روز قبل از آن (3 تا 30 بهمن1401) به ترتیب 31درصد و 46درصد کاهش داشته است. با این حال، تفاوت های منطقه ای قابل توجهی از جمله افزایش در برخی از مناطق وجود دارد. تا 28 اسفند1401، بیش از 760 میلیون مورد ابتلای تایید شده و بیش از 6.8 میلیون مرگ در سراسر جهان گزارش شده است. آخرین آمارهای ابتلا کشورها در سطح کشورها، بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید طی 28 روز به ترتیب از ایالات متحده آمریکا:792هزار و 202، روسیه:339هزار و 564، چین:320 هزار و 29، ژاپن :291هزار و 672 و آلمان:281هزار و 468 مورد گزارش شده است.

  آخرین آمارهای مرگ و میر کشورها بیشترین تعداد مرگ و میر طی 28 روز مربوط به ایالات متحده آمریکا:8هزار187، بریتانیا:2هزار و474، ژاپن:یک هزار و 898، برزیل:یک هزار و 587 و چین:یک هزار و 472 گزارش شده است.

  نکته قابل توجه در آمارهای جدید سازمان بهداشت جهانی کشور روسیه است که باوجود دارا بودن رتبه دوم در ابتلا توانسته میزان مرگ و میر را به خوبی مهار سازد به طوری که در بین 5 کشور با آمار بالای مرگ و میر قرار ندارد. این نکته در مورد روسیه نشان دهنده برنامه منسجم در واکسیناسیون است. در نقطه مقابل آمریکا که مدت هاست از لحاظ ابتلا و مرگ و میر در رتبه های بالا قرار دارد در این دوره هم از لحاظ ابتلا و هم مرگ و میر رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. به علت جهش های مختلفی که ویروس کرونا در جهت مقاوم سازی خود انجام می دهد جهان هنوز درگیر این ویروس است هرچند که کارشناسان بهداشتی و سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند که این بیماری مانند بسیاری از بیماری های انسان از بین نخواهد رفت و در بین جوامع وجود خواهد داشت. اما واکسن ها توانستند این بیماری سرکش را تا حدی مهار کرده و آن را ضعیف تر سازند. همین جهش های مدام باعث می شود تا این ویروس غیر قابل پیش بینی باشد بنابراین باید هوشیار بود و نسبت به برنامه های واکسیناسیون دقت و همت بیشتری انجام داد تا این ویروس را به ضعیف ترین حد خود رساند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

فیلم| حس و حال تقارن بهار قرآن و بهارطبیعت

س مارس 28 , 2023
فیلم| حس و حال تقارن بهار قرآن و بهارطبیعت
Previous post خبرخوب| مردان فولادی پیشتاز صنعت می‌شوند
Next post فیلم| حس و حال تقارن بهار قرآن و بهارطبیعت