گلایه جدی رئیس دیوان عدالت اداری از کارشکنی‌های قانونی در برخی دستگاه‌های اجرایی

گلایه جدی رئیس دیوان عدالت اداری از کارشکنی‌های قانونی در برخی دستگاه‌های اجرایی

رئیس دیوان عدالت اداری در جلسه شورای اداری استان گلستان از کارشکنی های قانونی در برخی دستگاه‌های اجرایی و ادارات گلایه کرد.

گلایه جدی رئیس دیوان عدالت اداری از کارشکنی‌های قانونی در برخی دستگاه‌های اجرایی

به گزارش آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین حکمت علی مظفری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: قانون برای همه ما باید محور عملکرد باشد. وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم به عنوان یک چالش که با آن مواجه هستیم این است که برخی موارد در اجرای قانون برخی از دستگاه‌ها قانون مشخص را اجرا نکرده و گره در کار مردم می‌اندازند. رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: ما دلمان برای این نظام می‌سوزد که برخی افراد از فرصت‌ خدمت به مردم به خوبی استفاده نمی‌کنند. مظفری گفت: یک جوان در دستگاه اجرایی وارد می‌شود تا حقی را مطالبه کند تا جواز کسب بگیرد و کسب و کاری راه بیاندازد، سال ها دنبال حقش می‌دود تا حقش را بگیرد و در نهایت شکایت می‌کند. وی افزود: ۳۰۰ هزار پرونده در دیوان عدالت اداری در سال مطرح می‌شود که بخش قابل توجهی رای صادر می‌شود و رای قطعی دیوان لازم الاجرا است. رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: در بسیاری از موارد موارد دغدغه مردم و مدیران ما در دیوان رای داریم و مدیران باید به این آرا توجه کنند. مظفری گفت: فرآیندها باید شفاف شود و رسیدگی‌ها سریع و دقیق شود و حتی کار در دستگاه اجرایی نیز باید شفاف باشد تا همه به سادگی موارد را پیگیری کنند. وی گفت: در بسیاری از موارد در اجرای قانون ما تفسیر به رای داریم و برخی متاسفانه از ظرفیت حقوقی در دستگاه‌ها استفاده نمی‌شود و این ضعف در حوزه مدیریتی است. رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: در قانون تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران بیش از ۱۶۰ هزار نفر با این قانون تبدیل وضعیت شدند ولی هنوز اداراتی هستند که وظیفه قانونی خود را انجام نداده‌اند.

مظفری گفت: برای پرستاران در دوران کرونا قول جذب دادند و در زمانی که هیچکس به این بیماران نزدیک نمی‌شد این پرستاران جهاد کردند و امروز زیر قول زدند. وی افزود: برای مثال برای به‌کارگیری پرستاران در آق‌قلا. این پرستاران در جایگاه شغلی که باید بهکارگیری شوند، نشدند و امروز در دیوان پرونده شکایت مطرح شده و سوال اینجاست آیا این مشکلات در دستگاه‌ها قابل اجرا نیست که منجر به شکایت می‌شود؟! رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان، تصریح کرد: خواسته من این است حقوق معلمان با دقت رسیدگی و حق معلمان ادا شود که منجر به شکایت نشود چون این عزیزان باید با دلگرمی وارد کلاس درس شوند. مظفری گفت: متاسفانه عدم اجرای قانون در برخی از دستگاه‌های اجرایی حجم بالایی از تشکل پرونده‌هایی را در دیوان شامل شده که به سادگی در دستگاه اجرایی قابل حل است. وی افزود: در برخی از شهرها ملک مسکونی ۱۵ سال است فروخته شده اما سند ندارد و مردم با چالش روبرو هستند. رئیس دیوان عدالت اداری بیان کرد: ما طرحی برای اصلاح ماده ۱۰۰ ارائه کردیم که چهار سال است در مجلس باقی مانده تا کی باید این وضعیت ادامه پیدا کند. مظفری گفت: در قانون جدید دیوان تحولاتی صورت گرفته و به شدت به اجرای احکام دیوان سخت‌گیری می‌شود و بر اساس قانون ملاک بعد از یک ماه اجرای رای است و در صورت عدم ارائه دلیل لازم به دیوان قاضی دیوان می‌تواند حکم را مستقیم اجرا کند. به گزارش فارس حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به درخواست های مردمی عصر دیروز به استان گلستان سفر کرده است. شرکت در شورای اداری و شورای قضائی استان، برگزاری نشستهای تخصصی با مدیران دستگاه های اجرایی، نشست و گفتگو با نردم استان  از برنامه‌های رئیس دیوان عدالت اداری در سفر به گلستان است. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

چین: پیشروی ناتو در آسیا صلح و ثبات منطقه‌ای را تضعیف خواهد کرد

پ مه 4 , 2023
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت پیشروی ناتو در منطقه آسیا اقیانوسیه بدون شک ثبات در این منطقه را تضعیف خواهد کرد.
Previous post
Next post چین: پیشروی ناتو در آسیا صلح و ثبات منطقه‌ای را تضعیف خواهد کرد