نظام مهندسی تهران: گودبرداری غیر اصولی، علت ریزش ساختمانی در خیابان منصور شرقی بود

نظام مهندسی تهران: گودبرداری غیر اصولی، علت ریزش ساختمانی در خیابان منصور شرقی بود

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: یک ساختمان در منصور شرقی به علت گودبرداری غیراصولی و عدم اجرای صحیح ساز نگهبان دچار ریزش شده که بر اثر ان یک نفر فوت و دو نفر مصدوم شدند.

نظام مهندسی تهران: گودبرداری غیر اصولی، علت ریزش ساختمانی در خیابان منصور شرقی بود

علی سرمستی، مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران در رابطه با ریزش یک ساختمان در خیابان منصور شرقی اظهار کرد: در ساعت ۱۶:۳۰ بعدازظهر یک ساختمان در خیابان منصور شرقی منطقه ۱۵ به علت گودبرداری غیر اصولی به عمق تقریبی ۵.۵ متر و عدم اجرای صحیح سازه نگهبان جداره ضلع شمالی گود، دچار ریزش شده و متاسفانه یک نفر بر اثر ریزش گود فوت و دو نفر مصدوم شده‌اند. وی ادامه داد: در ضلع شرقی گود تقریبا ۳ متر حیاط به عنوان سپر خاکی باقیمانده است که جداره آن فاقد پایدارسازی و در ضلع جنوبی گود در مجاورت گذر ۴ متری فاقد هرگونه سازه نگهبان بوده و جداره قدیمی ملک در مجاورت گود فاقد هرگونه پایدارسازی می‌باشد. مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: ضلع غربی گود در مجاورت گذر ۲۰ متری فاقد هرگونه سازه نگهبان و پایدارسازی می‌باشد و رمپی در قسمت جنوب غربی بداخل گود وجود دارد که جمع آوری نشده است. سرمستی افزود: همچنین در مرحله گودبرداری جهت پایدارسازی جداره شمالی ۳ خرپا اجرا شده که بدلیل عدم پایدارسازی جداره‌های مابین خرپاها، قسمتی از ملک ۲.۵ طبقه مجاور (که نیم اسکلت می‌باشد) دچار ریزش شده و خرپاها بدون تغییری در محل خود باقی مانده است. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

پارلمان عربی جنایت صهیونیست‌ها علیه «خضر عدنان» را محکوم کرد

پ مه 4 , 2023
پارلمان عربی ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «خضر عدنان» اسیر فلسطینی، خواستار حمایت سازمان ملل از اسرای فلسطین شد.
Previous post قطار سریع السیر تهران- مشهد در شُرف عقد قرارداد
Next post پارلمان عربی جنایت صهیونیست‌ها علیه «خضر عدنان» را محکوم کرد