قاضی‌زاده هاشمی: شهید متعلق به یک ملت و مذهب نیست

قاضی‌زاده هاشمی: شهید متعلق به یک ملت و مذهب نیست

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهید متعلق به یک ملیت، منطقه، نژاد، قومیت و حتی مربوط به یک مذهب نیست، شهید می‌تواند مسیحی باشد اما در مسیر و مکتب امام خمینی(ره) به شهادت برسد.

قاضی‌زاده هاشمی: شهید متعلق به یک ملت و مذهب نیست

به گزارش آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است از بیرجند، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی پنج‌شنبه شب با بیان این مطلب در یادواره شهدای انقلاب خراسان جنوبی، اظهار داشت: شهید می‌تواند پیرمرد یا طفل، زن یا مرد و حضرت فاطمه(س) یا حضرت علی(ع) باشد. وی افزود: شهید متعلق به یک مذهب نیست و می‌تواند مولوی اهل سنت باشد اما برای دفاع از حق و حقانیت نظام اسلامی به شهادت برسد. معاون رئیس جمهور با بیان اینکه جذابیت این برنامه در این است که فرزندان شهدا برگزار کننده و میزبان هستند، تأکید کرد: فرزندان شهدا در این خطه نشان دادند که مؤثر هستند و ادامه دهنده راه پدرشان می باشند. قاضی‌زاده باستناد آیات قرآن کریم، تصریح کرد: در مقابل مفهوم موت خداوند برای شهدا واژه احیا را بکار می‌برد یعنی شهدا در این عالم زنده، فعال و کنشگر هستند. وی به تفسیر و تشریح مقام و منزلت شهدا در نزد خدا پرداخت و گفت: شهید شخصیتی است که در طول تاریخ تکرار می‌شود و در هر دوره‌ای مجاهدان فی سبیل الله آماده جانفشانی هستند. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه قلب ملت بزرگ ایران همیشه با اهل بیت(ع) و حق و حقیقت است و همچنان در حال ایثار و ایستادگی هستند، گفت: ستارگان شب‌های تاریک این عالم شهدا هستند و هر وقت مشکلی برای کشور پیش می‌آید شهدا به میدان می‌آیند و همه مسائل حل می‌شود. به گفته وی؛ شهدا خود را ذوب در خداوند تبارک و تعالی کردند و آنچه خداوند از آنها می‌خواست در عمل محقق کردند و خداوند هم چه خوب پاداش عملشان را می‌دهد. قاضی‌ زاده هاشمی افزود: ما هم با برگزاری گرامیداشت‌های مختلف به یاد شهدا هستیم و شهدا هم هرگز کشور را رها نکردند و همیشه در میدان دفاع هستند. وی اظهار امیدواری کرد؛ همیشه ادامه دهنده راه شهدا باشیم و نعمتی بزرگی را که شهدا به ما هدیه کردند به خوبی به نتیجه برسانیم و عامل چیزی باشیم که شهدا از ما خواسته‌اند. پایان پیام/۳۶۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

امیرعبداللهیان: طرف آمریکایی همچنان پیگیر مذاکره و گفت‌وگو با ایران است

ج فوریه 3 , 2023
وزیر امور خارجه با بیان اینکه طرف آمریکایی همچنان پیگیر مذاکره و گفت‌وگو با ایران است، گفت: هیچگاه از میز مذاکره فرار نکرده‌ایم، اما در میز مذاکره با عزت، منافع ملی کشور را دنبال می‌کنیم.
Previous post اکران مردمی فیلم عمار در قالب» کارخودمونه، روشنگری و ملت قهرمان«
Next post امیرعبداللهیان: طرف آمریکایی همچنان پیگیر مذاکره و گفت‌وگو با ایران است