طرح الزام ارتقای ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران به تصویب رسید

طرح الزام ارتقای ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران به تصویب رسید

در دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران، طرح الزام شهرداری به ارتقای ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران پس از برسی با حداکثر رای اعضای شورای اسلامی به تصویب رسید.

طرح الزام ارتقای ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا؛ صبح امروز دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران با حضور اکثریت اعضای شورا برگزار شد. در این جلسه طرح الزام شهرداری به ارتقای ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران بررسی شد و در نهایت به تصویب رسید. مهدی بابائی عضو شورای شهر تهران در خصوص عنواین این لایحه گفت: طبق قانون بهای خدمات در سال ۱۴۰۱ مصوب شد  و دو مورد از اقدامات را به شهرداری اختصاص داده‌اند. به استناد عناوین در جدول دستورالعمل درآمد پایدار مصوب ۱۴۰۱ به شماره ۲۷۶ وزارت کشور با عنوان بهای خدمات، تصویب ایمن سازی معابر، بهای خدمات بهره برداری معابر شهری و روستایی، هزینه های طراحی نقشه و سایر عملیات باید  برآورد و به شورای اسلامی ارائه گردد. وی افزود: دلایل ارائه این لایحه، یکپارچه سازی فعالت سازمانی تخصصی، مدیریت حوادث، حرکت برای کنترل تصادفات، نظارت بر ایمن سازی محیطهای کاری و تغییر دستورعمل های نظارتی است. این عضور شورای شهر تهران در ادامه در خصوص طرح نقشه های ایمنی بیان کرد: در مجموع دو دلیل مهم برای ارائه نقشه های ایمنی که توسط راهنمایی رانندگی اجرا میشد، داریم اما مصوبه ای که وزارت کشور ابلاغ کرده است مبتنی بر راهنمای رانندگی است که نقشه ایمنی را صادر نمیکند و کارگزارن حفاری‌ها این وظیفه را برعهده دارند. بابایی در راستای تامین حقوق عامه شهروندی گفت: شبکه معابر شهر تهران در عرصه های عمومی با همکاری ارگان‌های مسئول و دستورالعمل های مربوطه ذیل سه ماه اقدام کرده و گزارش ان را ارائه نماید.  در ادامه برسی این لایحه میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی کشور در موافقت با این طرح در زمینه جزییات لایحه ارتقای ایمنی معابر گفت: این موضوع بسیار پر اهمیت است اما چند مسئله را در خصوص بحث ایمنی داریم که شناسایی موضعی یا اقدامات عملیاتی بیشتری را در زمینه فرونشست‌ها داشته باشیم. ناصر امانی عضو کمیسیون بودجه کشور در خصوص عملی شدن این لایحه گفت: این لایحه طرح ستادی دارد و آیین نامه آن باید اصلاح شود که در زمینه طرح و انجام عملیاتی تر انجام دهیم اما لازم به ذکر است که بدانید این طرح قابل اجرا نیست  وی افزود: این مسئله باید از حالت قانونی دربیاید و حالت عملی به خود بگیرد و جدول پیوستی تهیه شود که مکان‌های آن در این طرح مشخص شود اما در مجموع این طرح باید جامعیت بیتشری داشته باشد. مهدی پیرهادی عضور شوای شهر تهران در خصوص اجرای طرح ایمنی معابر شهر گفت: همانطور که تبصره سه آمده است شهرداری موظف است حداکثر شش ماه بخشنامه ها،  یکپاچگی سازی و دستورالعمل های آن را ارائه کند وی درخصوص جزییات این طرح تصریح کرد: فرایند اجرایی مفصل است و دستورالعمل های اجرایی کار شورا نیست و دوستان نظارت می‌کنند و همچنین بحث بازنگری در دستورالعمل ها باید دیده شود. این طرح کوتاه مدت نیست بلکه بلند مدت است زیرا که حادثه های گذشته گویای همه چیز هستند. همچنین در پایان بابائی با بیان اینکه شهرداری تهران متولی فرونشست نیست، گفت: الزامات شهرداری در برنامه چهارم در این خصوص لحاظ شده و در مورد فرونشست‌ها نیز شهرداری پس از حادثه اقدام می کند اما در مورد انشعابات باید در حوزه زیرساخت های زیرسطحی وارد شد. لازم به ذکر است که لایحه الزام شهرداری به ارتقای ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران با 20 رای موافق به تصویب رسید. پایان پیام/  

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

افزایش شهدای غزه به 22835 نفر

ی ژانویه 7 , 2024
وزارت بهداشت غزه در نود و سومین روز جنگ از افزایش شهدا به 22835 نفر و زخمی‌ها به 58416 نفر خبر داد.
Previous post فیلم| عروس شهرهای ایران سفیدپوش شد
Next post افزایش شهدای غزه به 22835 نفر