برزیل: آماده کمک به حل بحران اوکراین هستیم

برزیل: آماده کمک به حل بحران اوکراین هستیم

وزیر خارجه برزیل ضمن اعلام آمادگی این کشور برای میانجی‌گری در راهکار سیاسی برای پایان دادن به جنگ اوکراین، بر لزوم مذاکره بین کی‌یف و مسکو تاکید کرد.

برزیل: آماده کمک به حل بحران اوکراین هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل آب و خاک سیستان و بلوچستان ارزشمند است، بعد از اظهار نظرهای «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل درباره آمادگی این کشور برای کمک به حل بحران اوکراین، وزارت خارجه برزیل نیز بر این آمادگی تاکید کرد. «مائورو ویِیرا» وزیر امور خارجه برزیل شامگاه دوشنبه گفت که این کشور آماده پیوستن به دیگر کشورهایی است که برای حل بحران اوکراین با طرف‌های درگیر در تماس هستند. رئیس جمهور برزیل در اوایل اردیبهشت ماه طی سفر به اسپانیا، بر تعهد خود به یافتن یک فرمول صلح برای پایان دادن به جنگ در اوکراین تاکید کرده بود. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ویِیرا در این‌باره توضیح داد: «ما اصرار داریم که باید نشست و مذاکره کرد. ما آماده‌ایم به کشورهای دیگری بپیوندیم که با هر دو طرف در تماس هستند و گفتگویی را ترویج دهیم که منجر به آتش‌بس و مذاکرات صلح شود». وی با بیان اینکه برزیل تلاش نمی‌کند روسیه یا اوکراین را علیه یکدیگر تحریک کند، اظهار داشت: «بلکه در تلاش هستیم تا این دو کشور را متقاعد کنیم که به مذاکره با هم نیاز دارند». پیش از این، داسیلوا ضمن محکوم کردن نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، بار دیگر خواستار میانجی‌گری برای پایان دادن به جنگ این کشور با روسیه شده بود. (جزئیات بیشتر) به نوشته اسپوتنیک، وزیر خارجه برزیل همچنین تصریح کرد که رئیس جمهور این کشور قصد دارد پیشنهاد ایجاد یک «باشگاه صلح» با مشارکت چین را برای حل‌وفصل درگیری‌ها در اوکراین ارائه دهد. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

شیوه امام صادق(ع) در احیای عظمت اسلام چه بود؟

س مه 16 , 2023
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام صادق (ع) برای بسط و گسترش معنویت و اخلاق به هدایت و بصیرت دادن و تفهیم ژرفای دین مبین اسلام پرداختند تا عظمت اسلام برای مردم همه زمان‌ها آشکار شود.
Previous post انتقاد آیت الله حیدری نسبت به وضعیت حرم حضرت علی بن مهزیار
Next post شیوه امام صادق(ع) در احیای عظمت اسلام چه بود؟